מחלה דלקתית של האגן 26.07.2022

גורמים למחלה דלקתית של האגן בנשים

סדרת מקרים המדגימה את הנטל של מיקופלזמה גניטאליום במחלה דלקתית של האגן - רופאים צריכים להיות מודעים לכך שהם כוללים בדיקה זו כאשר הם מאבחנים מחלה זו

כלמידיה טרכומטיס בנשים. אילוסטרציה

במחקר הנוכחי מטרת החוקרים היתה להבין בצורה טובה יותר את הגורמים הקשורים למחלה דלקתית של האגן בקרב נשים. במסגרת המחקר שממצאיו תוארו בכתב העת Women’s Health ניתחו החוקרים את המאפיינים של מקרים של מחלה דלקתית של האגן במתאר של מרפאה במהלך 2018. במסגרת הניתוח הסופי נכללו 72 מקרים.

תוצאות המחקר הראו כי מתוך כלל המקרים של מחלה דלקתית של האגן אשר נותחו, 55% היו אדיופטיים, 22.2% היו קשורות למחלות מין וב-22.2% הופיעו תסמינים בתוך שישה שבועות מפרוצדורה גינקולוגית.

מתוך המקרים שהיו קשורים למחלות מין, הימצאות של כלמידיה טרכומטיס עמדה על 56%, של מיקופלזמה גניטאליום על 38% ושל ניסריה גונוראה על 12.5%. עוד נמצא כי במקרים רבים של מחלה דלקתית של האגן היו ראיות לדיסביוזיס של הנרתיק או מאפיינים הקשורים להפרעה של הפלורה בנרתיק - שימוש אנטיביוטי לאחרונה או קנדידיאזיס בוולבה או בנרתיק.

סדרת מקרים זו מדגימה את הנטל של מיקופלזמה גניטאליום במחלה דלקתית של האגן, ורופאים צריכים להיות מודעים לכך שהם כוללים בדיקה זו כאשר מאבחנים מחלה דלקתית של האגן. ממצאים אלה תומכים גם בהשערה כי דיסביוזיס של המיקרוביוטה של המארח יכולה לתרום לפתוגנזה של מחלה דלקתית של האגן אך יש להמשיך לחקור ממצא זה.

מקור:

Sweeney S. et al. Women’s Health (2022). https://doi.org/10.1177%2F17455057221112263

נושאים קשורים:  מחלה דלקתית של האגן,  מחלות מין,  כלמידיה,  מיקופלזמה גניטאליום,  ניסריה,  מחקרים,  בריאות האישה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו