איידס 25.07.2022

הימצאות גבוהה יותר של HIV בגברים נשואים המקיימים יחסי מין עם גברים

במחקר שנערך בהודו נרשמה גם הימצאות גבוהה מאוד של HIV בקרב נשים הנשואות לגברים המקיימים יחסי מין עם גברים

גבר ואישה הודים מחזיקים כרזה ביום האיידס העולמי בכלכותה, הודו. צילום: שאטרסטוק

גברים המקיימים יחסי מין עם גברים במדינות עם הכנסה נמוכה נושאים בנטל גבוה של HIV ופרופורציה משמעותית מהם מתחתנת עם נשים על מנת לספק נורמות חברתיות-תרבותיות. בעבר הודגם כי הימצאות של HIV גבוהה יותר בקרב גברים נשואים המקיימים יחסי מין עם גברים בהשוואה לגברים שאינם נשואים, אך מידע קיים בנושא הימצאות HIV בקרב נשותיהם הוא מצומצם מאוד.

במחקר שממצאיו תוארו בכתב העת International Journal of STD & AIDS גייסו החוקרים משלושה 3 ערים בהודו 149 זוגות של נשים וגברים נשואים המקיימים יחסי מין עם גברים ושהצהירו על התנהגות של קיום יחסי מין עם גברים בפני נשותיהם ו-150 זוגות של נשים וגברים נשואים המקיימים יחסי מין עם גברים שלא הצהירו על התנהגות זו בפני נשותיהם.

במסגרת המחקר מילאו כלל המשתתפים סקרים שניתנו על ידי מראיינים וכן עברו בדיקות ל-HIV. באמצעות רגרסיה לוגיסטית רב-משתנית העריכו החוקרים מתאמים של HIV בקרב נשים של גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. באמצעות סטטיסטיקה תיאורית השוו החוקרים את המאפיינים של גברים שהצהירו על התנהגותם המינית, לעומת גברים שלא הצהירו על התנהגותם המינית.

תוצאות המחקר הראו כי ההימצאות של HIV בקרב גברים שהצהירו בפני נשותיהם על התנהגותם המינית, בקרב נשותיהם ובקרב גברים שלא הצהירו בפני נשותיהם על התנהגותם המינית, היתה 46.9%, 27.9% ו-34.9%, בהתאמה. ברגרסיה רב-משתנית נמצא כי המנבא החזק ביותר להימצאות HIV בקרב נשים של גברים המקיימים יחסי מין עם גברים היה סטטוס של HIV חיובי אצל הבעל (יחסי סיכויים מתוקננים – 13.4, רב״ס 95% - 5.44-33.2).

כמו כן נמצא כי גם בקרב גברים שהצהירו על התנהגותם המינית וגם בקרב אלה שלא הצהירו על התנהגותם היו דיווחים על רמה גבוהה של סיכון בהתנהגות שכללה שימוש לא תדיר בקונדום. עוד נמצא כי רוב הגברים שלא הצהירו בפני נשותיהם על התנהגותם המינית דיווחו כי אינם מתכננים להצהיר על היותם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים בגלל הסטיגמה.

ממחקר זה עולה כי ישנה הימצאות מאוד גבוהה של HIV בקרב נשים של גברים המקיימים יחסי מין עם גברים למרות סיכון נמוך של התנהגות פרטנית. התערבויות נדרשות באופן בהול באוכלוסיה פגיעה זו ובפרט בגלל האתגרים שעומדים בדרך להצהרה על קיום יחסים חד מיניים.

מקור:

Srikrishnan A. et al. International Journal of STD & AIDS (2022). https://doi.org/10.1177%2F09564624221112815

נושאים קשורים:  מחקרים,  HIV,  גברים המקיימים יחסי מין עם גברים,  הימצאות,  סיכון
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו