בולוס פמפיגואיד 21.06.2022

מאפיינים קליניים של בולוס פמפיגואיד הקשור לגליפטין

בעוקבה גדולה נמצאו מספר מאפיינים קליניים ואימונולוגיים של בולוס פמפיגואיד הקשור לגליפטין שעשויים לסייע לשיפור האבחון ולקבלת תובנות חדשות הקשורות להבנת מנגנון המחלה

בולוס פמפיגואיד. אילוסטרציה

לאחרונה, הדגימו מספר מחקרי מקרה-ביקורת קשר בין גליפטינים והיארעות של בולוס פמפיגואיד. עם זאת, מידע אודות המאפיינים הקליניים והאימונולוגיים של בולוס פמפיגואיד עדיין שנוי במחלוקת. לכן, במחקר זה ניסו החוקרים לאפיין קלינית ואימונולוגית עוקבה גדולה של בולוס פמפיגואיד הקשור לגליפטין על מנת לקבל תובנות הקשורות לפתופיזיולוגיה של הופעה של וריאנט של בולוס פמפיגואיד המושרה על ידי תרופות.

במסגרת המחקר שממצאיו תוארו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology גייסו החוקרים פרוספקטיבית 74 מטופלים מתשע יחידות דרמטולוגיות באיטליה אשר אובחנו בין 2013 ל-2020 עם בולוס פמפיגואיד הקשור לגליפטין, ואותם אפיינו.

תוצאות המחקר הראו מספר מאפיינים במטופלים בולוס פמפיגואיד הקשור לגליפטין. מאפיין אחד היה פנוטיפ לא דלקתי אשר אופיין על ידי רמות נמוכות של אאוזינופילים מקיפים וחודרים לעור, שהוא שכיח ביותר.

מאפיינים נוספים שנמצאו היו כי תגובות הומורליות של IgG, IgE ו-IgA לאנטיגנים BP180 ו-BP230 היו פחותות בתכיפות ובטיטר, בהשוואה למטופלים עם בולוס פמפיגואיד אידיופתי, וכי ריאקטיביות של IgG מכוונת כנגד אפיטופים מרובים של BP180 שאינם האזור הלא-קולגני 16A.

מחקר זה מראה כי מטופלים עם בולוס פמפיגואיד הקשור לגליפטין מדגימים מאפיינים משונים של תגובות הומורליות כנגד BP180 ו-BP230, ובכך מניח יסודות לשיפור האבחון ולקבלת תובנות חדשות הקשורות להבנת המנגנון של הופעת בולוס פמפיגואיד.

מקור:

Salemme A. et al. Journal of the American Academy of Dermatology (2022). https://doi.org/10.1016/j.jaad.2022.02.036

נושאים קשורים:  מחקרים,  בולוס פמפיגואיד,  גליפטין,  BP180,  תגובה הומורלית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו