מלריה 02.06.2022

מלריה בשליש ראשון וגדילת עובר

במחקר זה לא נמצאה השפעה משמעותית על גדילת עובר במקרים בהם היה זיהום במלריה בשליש ראשון אשר נמצא וטופל

עובר (אילוסטרציה)

מלריה בשלבים מוקדמים של ההריון מתרחשת בזמן שהשלייה מתפתחת, עם השלכות אפשריות על תפקוד השלייה וגדילת עובר. החוקרים העריכו את הקשר בין מלריה בשליש ראשון לגדילת עובר על סמך בדיקות סונר חוזרות.

הקוהורטה הטרום-הריונית RECIPAL עליה התבסס המחקר כללה 411 נשים אשר עברו מעקב שהחל בשבוע 7 להריון ונמשך עד ללידה. בקרב הנשים, 218 עברו 4 בדיקות סונר במסגרת מעקב בשבועות 16, 22, 28 ו-34. החוקרים השתמשו במודלים סטטיסטיים על מנת להעריך את הקשר בין מלריה מיקרוסקופית בשליש הראשון (<15 שבוע הריון) להיקף בטן, היקף ראש, קוטר בי-פאריטאלי, ואורך עצם ירך לאורך ההריון.

תוצאות המחקר הראו כי 39% (86/218) מהנשים עם לפחות זיהום אחד בהריון, 52.3% (45/86) נדבקו בשליש ראשון. רוב הנשים (88.5%) היו ולדניות. החוקרים לא מצאו קשר סטטיסטי בין זיהום עם מלריה בשליש ראשון לגדילת עובר. על פי החוקרים, מספר לידות, מין יילוד, רמה סוציואקונומית ומסת משקל גוף השפיעו משמעותית על גדילת עובר.

החוקרים סיכמו כי לא נמצאה השפעה משמעותית על גדילת עובר במקרים בהם היה זיהום במלריה בשליש ראשון אשר נמצא וטופל.

מקור:

Koladjo  et. al (2022) The Journal of Infectious Diseases DOI: https://doi.org/10.1093/infdis/jiac012

נושאים קשורים:  מלריה,  הריון,  התפתחות עוברית,  שליה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו