נגיף הקורונה 15.05.2022

פרויקט ECHO® להפצת מידע בעת ריחוק חברתי בזמן המגיפה

על פרויקט ECHO® להפצת מידע בזמנים של ריחוק חברתי בעת המגיפה, שנועד להעשרת ידע של רופאי משפחה בנושא קורונה והשפעתו על מתן טיפול רפואי

רופאה ומטופל במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

רופאי משפחה באזורים כפריים מתמודדים עם אתגרים ספציפיים הקשורים להתאמת הטיפול הרפואי לעידן מגיפת הקורונה. פרויקט ECHO® מהווה פלטפורמה וירטואלית, מבוססת מקרים המתמקדת בלמידה קולקטיבית. מרכז החינוך לבריאות AHEC פיתח שתי סדרות במסגרת פרויקט ECHO® אשר מטרתן להפיץ ניהול רפואי אופטימלי וליצור קהילה לשיתוף חוויות מרופאי משפחה באזורים כפריים.

החוקרים דיווחו כי במרץ 2020 החלו בשני פרויקטים הקשורים ל-COVID- 19: סדרת ה-Primary Care COVID-19 Collaborative וסדרת ה-Practice Support for COVID-19 Preparedness. כל אחת מהסדרות התרחשה פעמיים בשבוע והגישה אליה היתה חינמית. הנושאים כללו התמודדות ספציפית עם COVID-19 וכן אסטרטגיות להתאמת מתן טיפול רפואי במהלך המגיפה. החוקרים העריכו השתתפות פר מחוז וכן את חווית המשתתפים.

על פי החוקרים, בחודש הראשון היו 19 מפגשים עם 283 משתתפים מ-37 מחוזות בצפון קרולינה. הרופאים הרגישו שההשפעה המשמעותית ביותר מהמפגשים היתה השינוי בגישה הטיפולית שלהם והלמידה מעמיתים באזור.

החוקרים סיכמו כי הם מצאו שפרויקט ECHO® היווה פלטפורמה יעילה להפיץ מידע וליצור תחושה קהילתית בזמנים של ריחוק חברתי בעת המגיפה.

מקור:

Courtenay Gilmore Wilson et. al (2022) North Carolina Medical Journal DOI: 10.18043/ncm.83.2.130

נושאים קשורים:  קורונה,  ריחוק חברתי,  קהילה,  מחקרים,  Covid-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו