מיקופלזמה גניטאליום 30.09.2021

בדיקות סקר לגילוי מיקופלזמה גניטאליום ועמידות אנטימיקרוביאלית

מחקר הערכה להשפעת בדיקות סקר לגילוי מיקופלזמה גניטאליום במשך שלושה חודשים בעוקבה של גברים המקבלים טיפול מניעתי

בקטריות של מיקופלזמה גניטאליום. אילוסטרציה

עד כה לא נמצא מחקר אשר העריך את התועלת והסיכונים של בדיקות סקר לאיתור מיקופלזמה גניטאליום בגברים אשר לוקחים טיפול פרופילקטי ומקיימים יחסי מין עם גברים. מחקר זה היה מחקר דמוי-ניסוי (quasi-experiment) אשר מטרתו הייתה להעריך את האפקט של בדיקות סקר לגילוי מיקופלזמה גניטאליום במשך 3 חודשים בעוקבה של גברים המקבלים טיפול מניעתי.

במסגרת המחקר השוו החוקרים את פרופורציית המשתתפים עם טיפול מניעתי בשתי קבוצות, אלה שבאפיזודה הראשונה של מיקופלזמה גניטאליום קיבלו טיפול ואלה שלא. הפרופורציות שנמדדו היו אחוז המשתתפים אשר הראו סילוק של מיקופלזמה גניטאליום ומשך הזיהום העיקש. כמו כן, השוו החוקרים את אחוז המשתתפים עם תסמינים חריגים ואת היארעות העמידות לפלורוקווינולונים ומקרולידים. בנוסף, השוו החוקרים את הפרופורציות של משתתפים אשר לא הראו סילוק של מיקופלזמה גניטאליום בעקבות מוטציות הקשורות לעמידות.

תוצאות המחקר הדגימו כי מתוך 179 משתתפים, מיקופלזמה גניטאליום אותר ב-70 משתתפים. עוד נמצא כי 46 משתתפים קיבלו טיפול לאחר האפיזודה הראשונה של מיקופלזמה גניטאליום. פרופורציית ההיארעות של זיהומים סימפטומטיים והרכישה של עמידות גנוטיפית לא נמצאו קשורות באופן מובהק לקבלת טיפול.

לעומת זאת, קבלת טיפול נמצאה כמעלה את ההסתברות לסילוק הזיהום אך במחיר של עלייה בפרופורציה של זיהומים עיקשים אשר הציגו עמידות. בקבוצת הלא מטופלים, אותם זיהומים אשר לא סולקו הראו פחות נטייה לעמידות לפלורוקווינולונים (16.7% - 1/6) בהשוואה לקבוצה שכן קיבלה טיפול (100% - 4/4; p=0.048). מנגד, בקבוצת הטיפול, לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית בפרופורציית העמידות לפלורוקווינולונים בין זיהומים שסולקו לבין זיהומים עיקשים.

מחקר זה, אשר הדגים את האפקט של סקירה וטיפול במיקופלזמה גניטאליום, גורס כי אם עלייה בסקירה ובטיפול יביאו לעלייה ביחס בין הזיהומים העמידים לרגישים באוכלוסיה, הדבר יכול להוות תפקיד חשוב בהתפתחות עמידות אנטימיקרוביאלית.

מקור:

Kenyon C. et al. Sexually Transmitted Diseases (2021).  https://doi.org/10.1097/olq.0000000000001404

נושאים קשורים:  מחקרים,  מיקופלזמה גניטאליום,  עמידות,  טיפול מניעתי,  פלורוקווינולון
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו