דמרטופיטוזיס 07.07.2021

דרמטופיטים עמידים לתרופות - האם המגיפה הגיעה לאירופה?

חוקרים בחנו את ההתפשטות של מגיפת הדמרטופיטוזיס ההודית העמידה לטיפול ומצאו כי היא כבר נוכחת גם באירופה

דרמטופיטוזיס - פטרת העור - הוא זיהום שכיח ונפוץ ברחבי העולם. עמידות לתרופות אנטי-פטרייתיות בדרמטופיטוזיס היתה בעבר נדירה, אך למרבה הצער המגיפה ההודית הנוכחית של דרמטופיטוזיס אטיפי, עיקש ועמיד לטרבינאפין (terbinafine) הולכת ומתפשטת, ודיווחים ספורדיים אודותיה התקבלו גם מאירופה.

בכתב העת Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology פורסם מחקר בו בחנו החוקרים את ההופעה של עמידות קלינית ומיקולוגית מוכחת של דרמטופיטים באירופה לתרופות אנטי-פטרייתיות קליניות.

במסגרת המחקר הופץ שאלון סטנדרטי בקרב רופאי עור באירופה באמצעות רשת EADV Task Force of Mycology. נציגים מ-20 מדינות מילאו את השאלונים, מתוכן ב-17 (85%) נצפו עמידות קלינית ו/או מיקולוגית מאוששת נגד תרופות אנטי-פטרייתיות, שתי מדינות פרסמו תיאורי מקרים של עמידות נגד פטריות ובמדינה אחת לא היו מקרים ידועים.

לסיכום, מחקר פיילוט זה מאשר כי גם באירופה קיימות הן עמידות קלינית והן עמידות מיקולוגית כנגד תרופות אנטי-פטרייתיות.

מקור:

Saunte, DML et al. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. 2021 Jul;35(7):1582-1586.doi: 10.1111/jdv.17241.

נושאים קשורים:  מחקרים,  עמידות,  מגיפה,  אירופה,  דמרטופיטוזיס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו