אטופיק דרמטיטיס 10.06.2021

השפעת מרקרים של השכבה הקרנית על חומרת אטופיק דרמטיטיס

מחקר זה הראה רמות חריגות של ציטוקינים בשכבה הקרנית בעור, המתווכים את התגובה החיסונית של חולי AD קרואטים

אטופיק דרמטיטיס (AD) מציגה קשת רחבה של פנוטיפים קליניים בין אוכלוסיות שונות ובין הפרטים בכל אוכלוסיה. מחקר שנערך לאחרונה הראה שכיחות נמוכה של מוטציות "אובדן תפקוד" של פילאגרין (FLG LOF) בקרב חולי AD בקרואטיה. לפי הספרות הקיימת בנושא, אין נתונים על סמנים ביולוגיים חיסוניים בקרב חולי AD בקרואטיה, סמנים שעשויים להיות שימושיים בבחירה ובניטור של טיפולים ביולוגים חדשים.

מטרת מחקר זה היתה לחקור את רמות הציטוקינים בשכבה הקרנית (SC) שנאספו מהעור בנגע ולא בנגע של חולי AD ושל בריאים, ולהעריך את הקשר שלהם לחומרת המחלה ותפקוד מחסום העור.

Staquis
Pfizer Pharmaceuticals Israel Ltd
RX
Not covered by the Health basket
Staquis

OINT.: 2.5, 30, 60, 100 g. Should be applied twice dly. to affected areas. The drug is for topical use only and not for ophthalm., oral, or intravag. use. Topical tmt. of mild- moder. atopic dermatit. in pts. 2 yrs. of age and older. C/I: Hypersens.

במחקר זה, דגימות SC נאספו מ-100 חולים מבוגרים עם AD בינוני עד חמור ו-50 בריאים לביקורת. הרמות של 21 ציטוקינים נמדדו על ידי בדיקת multiplex immunoassay. רמות 13 ציטוקינים ב-SC המייצגים את מערכת החיסון המולדת, Th-1,יTh-2 ו-Th-17/22 הראו הבדלים משמעותיים בין עור בריא לעור של חולי AD.

המחקר הראה שרק שלושה ציטוקינים שנמדדו בעור הנגע יכולים להבחין בין עור זה לעור של בריאים עם דיוק של 99%. עם זאת, המודלים המנבאים את חומרת ה-AD לא השיגו דיוק גבוה. רמות הציטוקינים היו בקורלציה גבוהה לרמות תוצרי פירוק הפילאגרין ותפקוד מחסום העור.

בבחינת השכבה הקרנית נצפו רמות חריגות של ציטוקינים המייצגים את מערכת החיסון המולדת, Th-1,יTh-2 ו-Th-17/22 ומתווכים את התגובה החיסונית של חולי AD קרואטים. ציטוקינים מוגברים של Th-2 והקשר החזק שלהם לגורם לחות טבעי (NMF) יכולים להסביר את הרמות הנמוכות של NMF, למרות השכיחות הנמוכה של מוטציות FLG LOF באוכלוסיה הקרואטית.

מקור:

Toncic RJ. Et al. (2021) Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. Published online

נושאים קשורים:  מחקרים,  אטופיק דרמטיטיס,  גורם לחות טבעי,  פילאגרין
מאמרים נוספים שיעניינו אותך