טרשת נפוצה 09.02.2021

סמנים ביולוגיים בנוזל המוח והשדרה במחלות דמיאלינטיביות

החוקרים בדקו האם על סמך כמות חלבוני משלים שונים בנוזל המוח והשדרה ניתן להבחין בין NMOSD לטרשת נפוצה ו-CIS

טרשת נפוצה יכולה להיות מחלה שקשה להבדיל בינה לבין מחלות דמיאלינטיביות אחרות, ביניהן הפרעות על הרצף של נוירומיאליטיס אופטיקה (NMOSD). החוקרים הראו בעבר כי ניתן להבדיל בין NMOSD לטרשת נפוצה על בסיס סמנים ביולוגיים של מערכת המשלים בפלזמה.

במחקר זה, החוקרים בדקו חלבוני מערכת המשלים בטרשת נפוצה, NMOSD ותסמונת קלינית בלבד (CIS), אפיזודה נוירולוגית אשר יכולה להופיע כהקדמה להתפרצות טרשת נפוצה, על מנת לבחון האם ניתן להבחין על סמך סמנים אלה בין NMOSD לטרשת נפוצה ו-CIS. החוקרים בדקו כמות חלבוני משלים שונים בנוזל המוח והשדרה באמצעות בדיקת ELISA.

תוצאות המחקר הראו כי בהשוואה להימצאותם בנוזל המוח והשדרה אצל משתתפי קבוצת הביקורת, הרמות של C4,יC1INH ו-Properdin היו מוגברות אצל חולי טרשת נפוצה; הרמות של TCC,יiC3b,יFI ו-FHR125 היו מוגברות ב-CIS; וכל סמני מערכת המשלים מלבד TCC, FHR125, Properdin ו-C5 נמצאו ברמה גבוהה יותר בנוזל המוח והשדרה אצל חולי NMOSD.

מקור:

Zelek et. al (2020) Multiple Sclerosis Journal https://doi.org/10.1177/1352458519887905

נושאים קשורים:  מחקרים,  טרשת נפוצה,  נוירומיאליטיס אופטיקה,  נוזל המוח והשדרה,  סמנים ביולוגיים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו