ניבולומאב 03.12.2020

המשך טיפול בניבולומאב מעבר לשנה משפר תוצאות הטיפול בחולי סרטן ריאה מתקדם

המשך מתן של ניבולומאב מעבר לשנת הטיפול הראשונה שיפר שרידות ללא התקדמות מחלה ושרידות כוללת לעומת הפסקת הטיפול בתום השנה הראשונה

סרטן הריאה. אילוסטרציה

נכון להיום קיימים מחקרים מועטים אשר בחנו את משך הטיפול האופטימלי עם אימונותרפיה בגידולים שונים ובכלל זה ב-NSCLC. במאמר שפורסם לאחרונה ב-Journal of Clinical Oncology פורסמו תוצאותיו של מחקר פאזה IIIb/IV אשר השווה את היעילות והבטיחות של טיפול של שנה בלבד עם ניבולומאב לעומת המשך טיפול מעבר לשנה בחולים עם NSCLC.

כלל המשתתפים קיבלו ניבולומאב במינון 3 מ"ג/ק"ג כל שבועיים. משתתפים אשר המשיכו לקבל את הטיפול לאחר שנה ובכלל זה אלו שהשיגו הטבה למרות התקדמות מחלה רדיולוגית חולקו באופן אקראי להמשיך טיפול עד התקדמות מחלה או רעילות בלתי נסבלת או להפסיק טיפול עם אפשרות לחדשו במידה ויש התקדמות מחלה.

מתוך 1,428 חולים שהחלו את המחקר, 127 היו מיועדים לקבל את הטיפול לאחר שנה ו-125 סיימו בתום השנה הראשונה (אוכלוסיית ה"כוונה לטפל"). מתוך חולים אלו, בתום השנה הראשונה 89 חולים בקבוצה שהמשיכה טיפול ו-85 בקבוצה שהפסיקה טיפול היו ללא התקדמות מחלה.

החוקרים מצאו כי שרידות ללא התקדמות מחלה הייתה ארוכה באופן מובהק סטטיסטית בחולים שהמשיכו לקבל ניבולומאב מעבר לשנה לעומת אלו שסיימו לאחר השנה הראשונה (24.7 חודשים לעומת 9.4 חודשים; יחס סיכונים של 0.56; רווח בר-סמך 95%: 0.37-0.84). שרידות כוללת חציונית הייתה גם היא ארוכה יותר בקבוצה שהמשיכה לקבל ניבולומאב לעומת הקבוצה שסיימה בתום שנה הן באוכלוסיית ה"כוונה לטפל" והן בחולים ללא התקדמות מחלה בתום השנה הראשונה.

במהלך המחקר זוהו אירועי בטיחות חדשים מועטים הקשורים בטיפול ולא זוהו תופעות לוואי או בעיות בטיחות חדשות.

החוקרים מסכמים כי לראשונה, ישנם נתונים התומכים בהמשך המתן של ניבולומאב לחולים עם NSCLC גם מעבר לשנת הטיפול הראשונה.

מקור: 

Waterhouse, D.M. et al. (2020) Journal of Clinical Oncology. 38(33), 3863

נושאים קשורים:  ניבולומאב,  סרטן ריאות מתקדם,  NSCLC,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו