נגיף הקורונה 04.10.2020

השפעה אפשרית של אפינפרין בהפחתת חומרת מחלת הקורונה

סקירת ספרות קצרה זו מציעה שיטת טיפול חדשה לחולי COVID-19 הנמצאים באשפוז במחלקות טיפול נמרץ

חולי קורונה בטיפול נמרץ. אילוסטרציה

מחלת COVID-19 מופיעה במנעד רחב של חומרה, החל מהתייצגות אסימפטומטית וכלה במחלה קשה הדורשת קבלת טיפול נמרץ.

זיהוי אסטרטגיה לניהול חומרת מחלה זו חיוני לא רק להפחתת מקרי המוות אלא גם לסיוע בהסרת הנטל ממערכות הבריאות המוצפות כבר. אמנם חשוב מאוד לנהל את הסימפטומים באופן מוצלח בזמן אמת, אך במקביל זיהוי אמצעים חדשים לשינוי חומרת המחלה מהווים גורם מרכזי במאבק נגד מגיפה זו.

במאמר זה - תוצר של שיתוף פעולה בין רופאים בריטים וקנדים - מוצגת סקירת ספרות קצרה המציעה שיטת טיפול חדשה ל-COVID-19 בחולים הנמצאים כבר באשפוז במחלקות טיפול נמרץ.

COVID-19 הוא פחות חמור ולעתים נדירות מאוד קטלני בקרב ילדים בהשוואה למבוגרים חולים. דבר זה עלול להיגרם כתוצאה מתנודות גדולות יותר של אפינפרין בפלזמה אצל ילדים.

סקירת הספרות תומכת בהשערה זו על פי הממצאים האפידמיולוגיים והאימונולוגיים כאחד. מחברי המאמר מציעים כי יישום של מתן מנות מהירות בגלים (פולסים) של אפינפרין, עם משרעת ספציפית, עשוי להיחשב כהתערבות כדי למזער את חומרת COVID-19.

מקור:

Derakhshan, M., Ansarian, H. R., & Ghomshei, M. (2020). Possible effect of epinephrine in minimizing COVID-19 severity: a review. The Journal of international medical research, 48(9), 300060520958594.

https://doi.org/10.1177/0300060520958594

נושאים קשורים:  קורונה,  תאי CD8 + T,  אדרנלין,  אפינפרין,  פולסציות אפינפרין,  ילדים,  טיפול נמרץ,  מחקרים,  Covid-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו