מנלומה 22.09.2020

השפעת חיסון DLnano על עכברים עם מלנומה

החוקרים בדקו כיצד חיסוני DLnano מפעילים את תאי המערכת החיסונית מסוג CD8 ואת שיעור ההישרדות בעכברים שחוסנו

עכבר מעבדה (אילוסטציה)
עכבר מעבדה (אילוסטציה)

קבוצת חוקרים בינלאומית ייצרה חיסוני DLnano בעלי 60 עותקים של חלקי חלבון שמקורם באנטיגנים הספציפיים למלנומה Trp2 ו-Gp100 ובדקה אותם בעכברים עם מלנומה. החוקרים בחנו את שיעור הישרדות והקשר בינה לבין הפעלת תאי CD8 T. המחקר בחן השפעות טיפוליות במלנומה וגם אפשרות של השפעות מניעתיות להגנה ממלנומה.

"אחד היתרונות של טכנולוגיות DNA סינתטיות על פני שיטות אחרות הוא הרבגוניות של הפלטפורמות", אמר זיאנג שו, המחבר הראשי של המחקר. "חיסוני DLnano עשויים להיות מיועדים למטרות שונות לסרטן והמחקר הנוכחי מראה שזו אסטרטגיה מבטיחה לטיפול חיסוני בסרטן שעשויה להצדיק בדיקות נוספות."

כדי להבהיר את המנגנון שבאמצעותו חיסוני DLnano מפעילים את תאי המערכת החיסונית מסוג CD8 T, החוקרים בחנו את ההשפעות של גירסה קודמת של חיסון ננו-חלקיקי ל-HIV שתואר במחקרים קודמים (eOD-GT8-60mer). החוקרים הבחינו כי חיסוני DLnano המנוהלים באמצעות אלקטרופורציה (electroporation) הביאו לאפופטוזיס חולף של תאי שריר שהובילו לחדירת מקרופאגים באתר ההזרקה, אשר גרמו בהמשך להפעלת תאי CD8 T.

מקור:

Ziyang Xu, Neethu Chokkalingam, Edgar Tello-Ruiz, Megan C Wise, Mamadou A Bah, Susanne Walker, Nicholas J Tursi, Paul D Fisher, Katherine Schultheis, Kate E Broderick, Laurent Humeau, Daniel W Kulp and David B Weiner. A DNA-launched nanoparticle vaccine elicits CD8 T-cell immunity to promote in vivo tumor control. Cancer Immunology Research, 2020

נושאים קשורים:  אפופטוזיס,  חיסון לסרטן,  מלנומה,  מחקרים,  חיסון DLnano,  תאי CD8
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו