אטופיק דרמטיטיס 20.07.2020

ההשפעה של גנטיקה, סביבה ואפיגנטיקה על דרמטיטיס אטופית

מחקרים אפיגנטיים הראו על קשר בין מחסום עור פגום וגורמים חיסוניים וסביבתיים, כמו חשיפה לטבק, מזהמים, חיידקים, תזונה ונוטריאנטים

דלקת עור אטופית (אילוסטרציה)

דרמטיטיס אטופית הינה מחלה דלקתית שכיחה עם רקע גנטי. הימצאותה של המחלה עולה במדינות רבות. חולי דרמטיטיס אטופית מתייצגים לעיתים קרובות עם גרד, יובש בעור ונגעים אקזמטיים.

הפתוגנזה של דרמטיטיס אטופית הינה מורכבת. מחסום העור המשובש והאיזון החיסוני המשובש משפיעים באופן משמעותי על התפתחות המחלה. גורמים סביבתיים כמו אלרגנים ומזהמים קשורים לעלייה בהימצאות. גורמים סביבתיים וגנטיים רבים מובילים לפגיעה במחסום העור, מה שיכול לשבש את האיזון החיסוני ולהחמיר את הפגיעה העורית כך שנוצר מעגל פתולוגי שמזין את עצמו. מחקרים גנטיים מצאו מוטציות גנטיות ומשתנים גנטיים, כמו מוטציות פילאגרין, אשר יכולים לגרום באופן ישיר לפגיעה במחסום העור ובפעילות מערכת החיסון.

מחקרים אפיגנטיים הראו על קשר בין מחסום עור פגום וגורמים חיסוניים וסביבתיים, כמו חשיפה לטבק, מזהמים, חיידקים, תזונה ונוטריאנטים. דרמטיטיס אטופית הינה מחלה הקשורה במספר גנים, לכן ישנן אתרים רבים של רגולציה לביטוי הגנים הללו אשר עשויים לתרום לפתוגנזה של דרמטיטיס אטופית. הרגולציה האפיגנטית של גורמים סביבתיים בפתוגנזה של דרמטיטיס אטופית צריכים להמשיך ולהחקר.

Staquis
Pfizer Pharmaceuticals Israel Ltd
RX
Not covered by the Health basket
Staquis

OINT.: 2.5, 30, 60, 100 g. Should be applied twice dly. to affected areas. The drug is for topical use only and not for ophthalm., oral, or intravag. use. Topical tmt. of mild- moder. atopic dermatit. in pts. 2 yrs. of age and older. C/I: Hypersens.

נושאים קשורים:  אטופיק דרמטיטיס,  דרמטיטיס אטופית,  גנטיקה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו