הסתיידות עור 19.02.2020

היעילות והסבילות בטיפולים להסתיידות עור בטרשת רב מערכתית ודרמטומיוזיטיס

בסקירת ספרות נמצא כי דילטיאזם, ביפוספונטים ומעכבי TNF יעילים בטיפול בטרשת רב מערכתית ודרמטומיוזיטיס, בעוד וורפרין במינון נמוך אינו יעיל

קיים מחסור בידע בנושא טיפול בהסתיידות עור המופיעה בטרשת רב- מערכתית ודרמטומיוזיטיס. מטרת המחקר היתה להעריך את היעילות והסבילות בטיפולים הקיימים להסתיידות עור באמצעות מאמרים שפורסמו בנושא.

במסגרת המחקר נערכה סקירה שיטתית של מחקרים אשר פורסמו ב-Medline, Embase ובספריית Cochrane. עוצמת  המידע שנאסף בחקר דורגה לפי Modified Centre Evidence - Based Medicine.

סך הכל 30 מחקרים (288 מטופלים) נכללו. 12 סוגי טיפול וניתוחים זוהו כבעלי פוטנציאל טיפולי בהסתיידות עור.

על בסיס תוצאות ניסוי מבוקר הקצאה אקראית וארבעה מחקרים רטרוספקטיביים, וורפרין במינון נמוך לא צריך לשמש לטיפול בהסתיידות עור (רמת מידע IB).

תוצאות מספר מחקרים מראות על האפשרות שדילטיאזם וביפוספונטים יכולים להיות שימושיים לטיפול (רמת מידע IV).

מבין הטיפולים הביולוגיים, ריטוקסימאב הראתה תוצאות מבטיחות בטיפול בטרשת רב מערכתית ודרמטומיוזיטיס, בעוד שנראה כי מעכבי TNF יכולים להיות יעילים בטיפול ב-juvenile dermatomyositis (רמת מידע IV).

על פי החוקרים, טיפול מקומי עם sodium thiosulfate עשוי להוות חלופה מבטיחה.

מגבלת הסקירה היא שרק מעט מהמחקרים הראו ראיות ברמה גבוהה. החוקרים סיכמו בכך שהסקירה נועדה לבחון את פרופיל היעילות והסבילות  של הטיפולים הזמינים בהסתיידות עור, בדגש על רמת ראיות.

מקור: 

Hélène Traineau et. al (2020) Journal of the American Academy of Dermatology  DOI: https://doi.org/10.1016/j.jaad.2019.07.006

נושאים קשורים:  הסתיידות עור,  דרמטומיוזיטיס,  טרשת רב-מערכתית,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו