סרטן המעי הגס 06.01.2020

משטר טיפול משולש בסרטן מעי גס גרורתי במטופלים שלא הגיבו לטיפולים קודמים

במטופלים עם סרטן מעי גס גרורתי שלא הגיבו לטיפולים קודמים, טיפול הכולל encorafenib, binimetinib ו-cetuximab הראה שיעור תגובה וחציון הישרדות כללי גבוהים יותר לעומת קבוצות טיפול אחרות

סרטן המעי הגס. אילוסטרציה

סרטן מעי גס גרורתי עם מוטציית BRAF V600E הוא בעל פרוגנוזה גרועה מאוד. מחקר זה הינו מחקר תווית-פתוחה, שלב III, אשר כלל 665 חולים שהמחלה שלהם המשיכה להתקדם לאחר משטרי טיפול קודמים.

המטופלים חולקו באופן אקראי לשלוש קבוצות טיפול: הקבוצה הראשונה קיבלה encorafenib,יbinimetinib ו-cetuximab (טיפול משולש), הקבוצה השניה קיבלה encorafenib ו-cetuximab (טיפול כפול) והקבוצה השלישית היוותה קבוצת ביקורת, וקיבלה cetuximab ו-irinotecan או cetuximab ו-FOLFIRI (חומצה פולית, fluorouracil ו-irinotecan).

החוקרים מצאו כי חציון ההישרדות הכללי היה 9.0 חודשים בקבוצת הטיפול המשולש, 8.4 חודשים בקבוצת הטיפול הכפול, ו-5.4 חודשים בקבוצת הביקורת. שיעור התגובה היה 26% בקבוצת הטיפול המשולש ו-2% בקבוצת הביקורת.

לסיכום, במחקר זה הבוחן מטופלים עם סרטן מעי גס גרורתי שלא הגיבו לטיפולים קודמים, טיפול משולש הכולל encorafenib,יbinimetinib ו-cetuximab הראה שיעור תגובה וחציון הישרדות כללי גבוהים יותר לעומת קבוצות הטיפול האחרות.

מקור: 

Leake. I. et al. (2019) Nature Reviews Gastroenterology & Hepatology 16, 706

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן המעי הגס והרקטום,  טיפול מכוון מולקולרית,  משטר טיפול
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו