סרטן הערמונית 22.07.2019

Enzalutamide לעומת flutamide כקו שני בסרטן הערמונית עמיד לסירוס

Enzalutamide לעומת flutamide בסרטן הערמונית עמיד לסירוס לאחר טיפול בחסמי אנדרוגן עם bicalutamide: מחקר רטרוספקטיבי

מעבר לטיפול אנטי-אנדרוגני חלופי (AAT) עם flutamide, לאחר טיפול משולב בחסמי אנדרוגן (CAB) עם bicalutamide נפוץ בקווי הטיפול המתגלגל בסרטן ערמונית גרורתי. עם זאת, עד כה לא נערכו השוואות של אנזלוטאמיד ללא AAT לעומת אנזלוטאמיד לאחר AAT עם flutamide, כטיפול בסרטן הערמונית עמיד לסרוס (CRPC). קבוצת חוקרים מיפן פרסמה החודש עבודת מחקר שהשוותה את היעילות של flutamide ו- enzalutamide עבור CRPC.

הרופאים מדווחים על 55 חולים שאובחנו עם CRPC לאחר טיפול ב-CAB וקבלו פלואטמיד או אנזלוטאמיד בין מאי 2014 לדצמבר 2017. חולים שלא הראו תגובה לפלוטאמיד קבלו לאחר מכן אנזאלוטאמיד.

החוקרים העריכו רמות PSA, הישרדות ללא התקדמות ברמות של PSA עם טיפול ראשוני (PSA-PFS), והישרדות כוללת. כטיפול קו ראשון, החולים קיבלו טיפול ב-enzalutamideי(n = 29) או ב-Flutamideי(n = 26). בקבוצת ה-Flutamideי18 מטופלים הראו התקדמות במחלה והועברו ל-enzalutamide. ירידה ברמות PSA הייתה גבוהה יותר סטטיסטית בקבוצת האנזאלוטאמיד. PSA-PFS היה ארוך יותר באופן משמעותי בקבוצת האנזאלוטאמיד (יחס סיכון) 0.42, רווח סמך 95% (CI)י0.19-0.92,, p=0.024]. עם זאת, לא היה הבדל מובהק בירידה ברמות ה-PSA וב-PSA-PFS בין טיפולי האנזולוטאמיד שניתנו בקו ראשון ובין אלו שניתנו בקו שני (HRי0.80, 95% CI 0.33-1.94,יp = 0.62). בנוסף, לא היה הבדל מובהק בהישרדות הכוללת בין קבוצות enzalutamide ו-flutamideי(HR 1.85, 95% CI 0.53-6.42, p = 0.33).

החוקרים מסיקים ש-AAT עם flutamide לאחר טיפול CAB עם bicalutamide עשוי להתאים לחלק מחולי CRPC.

מקור:

Iguchi, Taro, Satoshi Tamada, Minoru Kato, Sayaka Yasuda, Takeshi Yamasaki, and Tatsuya Nakatani. "Enzalutamide versus flutamide for castration-resistant prostate cancer after combined androgen blockade therapy with bicalutamide: study protocol for a multicenter randomized phase II trial (the OCUU-CRPC study)." BMC cancer 19, no. 1 (2019): 339. 

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית,  אנזלוטאמיד,  אקסטנדי,  Bicalutamide,  flutamide,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו