אקנה 19.06.2019

היעילות והבטיחות של Trifarotene לטיפול באקנה בינונית בפנים ובגו

החוקרים הצליחו להראות שטיפול עם קרם Trifarotene יעיל, בהשוואה לאינבו, לטיפול באקנה בינונית בפנים ובגו וכי הוא בטיחותי לשימוש

אקנה (אילוסטרציה)
אקנה (אילוסטרציה)

אקנה וולגריס מופיעה פעמים רבות בפנים, בכתפיים, בחזה ובגב, אך אין הרבה מחקרים שבדקו את הטיפול באקנה וולגריס שאינו בפנים. מטרת המחקר היתה לבחון את הבטיחות והיעילות של קרם Trifarotene 50 מיקרוגרם/גרם, רטינואיד מקומי חדש, במקרים של אקנה בינונית בפנים ובגו.

החוקרים ביצעו מחקר שלב 3 דו שלבי, אקראי, בעל סמיות כפולה וקבוצת אינבו שנמשך 12 שבועות. במחקר המטופלים קיבלו קרם Trifarotene או אינבו פעם ביום. המשתתפים במחקר היו בגילאי 9 שנים ומעלה.

נקודות הסיום הראשיות של המחקר היו שיעור ההצלחה של הטיפול בפנים, אשר נקבעו באמצעות ה-Investigator's Global Assessment (פנים נקיות או כמעט נקיות ושיפור ב- ≥ 2 רמות) והשינוי האבסולוטי מנקודת ההתחלה לבדיקה לאחר 12 שבועות בספירה של נגעים דלקתיים ולא דלקתיים.

נקודות הסיום המשניות היו שיעור ההצלחה של הטיפול בגו (נקי או כמעט נקים ושיפור ב- ≥ 2 רמות) והשינוי האבסולוטי מנקודת ההתחלה לבדיקה לאחר 12 שבועות בספירה של נגעים דלקתיים ולא דלקתיים. בנוסף, החוקרים בדקו את הבטיחות של הטיפול באמצעות בדיקת תופעות לוואי, סבילות מקומית, סימנים חיוניים ותוצאות של בדיקות דם שגרתיות.

בשני המחקרים, לאחר 12 שבועות של טיפול, שיעורי ההצלחה בטיפול בפנים על פי ה-Investigator's Global Assessment ושיעורי ההצלחה בטיפול בפנים לפי ה-Physician's Global Assessment , כמו גם השינוי בנגעים הדלקתיים ולא הדלקתיים (גם אבסולוטית וגם באחוזים) היו גבוהים באופן מובהק (P< 0.001) בקבוצת שקיבלה טיפול עם Trifarotene בהשוואה לקבוצה שקיבלה אינבו.

אחת המגבלות של המחקר הייתה שהחוקרים לא בדקו טיפולים מקומיים או סיסטמיים משלימים. החוקרים הסיקו כי Trifarotene היא תרופה בטוחה, יעילה ונסבלת היטב כטיפול באקנה של הפנים והגו.

מקור:

Tan, J. et al. (2019) JAAD 80,6.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אקנה וולגריס,  ניסוי שלב 3,  Trifarotene,  אקנה בגו
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו