איידס 14.05.2019

ההשפעות של חלוקת קונדומים על שיעור HIV וזיהומים אחרים

במחקר הוערכו ההשפעות של חלוקת קונדומים חופשית על שכיחות ונטל תחלואה של HIV וזיהומים אחרים המועברים במגע מיני

HIV וזיהומים אחרים המועברים במגע מיני נותרו נטל תחלואה משמעותי בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים גם בעידן של טיפול אנטיויראלי משולב יעיל. לפיכך נדרשים מאמצי מניעה חדשים.

חוקרים מהולנד מציינים שאחת הגישות היא חלוקת קונדומים חופשית בכל רחבי הארץ, עם דגש על ברים להומוסקסואלים וסאונות הומוסקסואליות. במחקר שביצעה הקבוצה הוערכו ההשפעות של חלוקת קונדומים חופשית על שכיחות ונטל תחלואה של HIV וזיהומים אחרים המועברים במגע מיני. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת BMC infectious disease.

החוקרים יישמו מודל סטטי שנבנה כדי לחשב את ההשפעה של הפצת קונדומים חופשית על HIV, הפטיטיס C, כלמידיה, זיבה ועגבת בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים המבקרים במקומות אלה. התוצאות כללו זיהומים חדשים שנמנעו ושנות חיים מותאמות לנכות. סימולציות בוצעו כדי לחזות את ההשפעות של עלייה נוספת בשימוש בקונדום, יעילות קונדום וכיסוי. לבסוף, החוקרים בצעו ניתוח עלות תועלת וניתוח רגישות.

המודל הראה כי השימוש בקונדום במקומות ציבוריים גדל לאחר ההתערבות. היארעות ירדה בכ-5.73% עבור זיבה וכ-7.62% עבור HIV. המספר השנתי של זיהומים חדשים שנמנעו היה הגדול ביותר עבור קלמידיה וגונורואה (261 ו-394 זיהומים, בהתאמה). בנוסף נמנעו 42 זיהומים חדשים ב-HIV.

בסימולציות שבהם השימוש בקונדום ואפקטיביות הקונדום היו גבוהות עוד יותר, מספר הזיהומים צומצם יותר. מעל 99% מהירידה בנטל התחלואה הכולל נגרמה כתוצאה מירידה באיידס. ההתערבות היתה חסכונית (עבור כל 1 € הוצא על הפצה הקונדום, € 5.51 נחסך) ונשארה כך בכל ניתוחי הרגישות.

חלוקת קונדומים באתרי ציבוריים בהם מתקיים מגע מיני יכולה להפחית את ההדבקה ב-HIV וזיהומים אחרים. חלוקת קונדומים הנה התערבות בריאותית סבירה וקלה ליישום, אשר עלולה להפחית את נטל המחלה בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים באופן משמעותי.

מקור:

Bom, Reinier JM, Kalja van der Linden, Amy Matser, Nicolas Poulin, Maarten F. Schim van der Loeff, Bouko HW Bakker, and Theodoor F. van Boven. "The effects of free condom distribution on HIV and other sexually transmitted infections in men who have sex with men." BMC infectious diseases 19, no. 1 (2019): 222.

נושאים קשורים:  מחקרים,  יחסי מין,  הומוסקסואלים,  סיפוק מיני,  מיניות,  קונדומים,  HIV,  מחלות מין
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו