מלנומה 12.05.2019

מחקר ישראלי: האם נמצא מרקר חדש להצלחת טיפול אימונותרפי במלנומה?

ספיגה פיזיולוגית במעי של F-FDG עשויה לנבא תגובה לטיפול חיסוני בחולים עם מלנומה גרורתית

מלנומה מתקדמת (אילוסטרציה)

המיקרוביוטה של המעיים משפיעה על התגובה לאימונותרפיה בחולי סרטן. קבוצת אמריקאית-ישראלית, בהובלת המרכז לאונקולוגיה בבית החולים שיבא תל השומר, ביקשה להעריך את התפקיד הפיזיולוגי של ספיגת המעי הגס של פלואורין-18-fluorodeoxyglucose) F-FDG), בדיקה שהוכחה לאחרונה כמשקפת את העומס החיידקי הקולוני כגורם מנבא אפשרי לטיפול באימונותרפיה. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת המדעי Melanoma Research.

החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי בחולי מלנומה גרורתית שקיבלו את המעכב החיסוני ipilimumab כטיפול קו ראשון.

כל החולים עברו סריקת F-FDG PET לפני תחילת הטיפול. התוצאה העיקרית הוגדרה כתגובה לטיפול בהתאם לקריטריונים של RECIST. אזורים של עניין נצבעו בחתכים transaxial סביב הגבולות החיצוניים של המעי הגס. הספיגה נמדדה באמצעות ערך ספיגה מקסימלי וערך ממוצע מתוקנן (SUV). החוקרים בצעו מבחנים א-פרמטרים להשוואת SUV בין קבוצות תגובה.

המחקר כלל 14 חולי מלנומה, מהם שניים (14.3%) השיגו תגובה מלאה (CR) לאחר הטיפול, שמונה (57.1%) השיגו תגובה חלקית (PR), וארבעה (28.6%) פיתחו מחלה מתקדמת (PD).

ממוצע ה-SUVMax היה 1.33 ± 0.04, 2.2 ± 0.46, 3.33 ± 2.67 לאנשים עם CR,י PR ו-PD, בהתאמה.

ההבדל בין אנשים עם CR לבין אלו ללא CRי(PR או PD) ב-SUVax של הקולון היה מובהק סטטיסטית (P = 0.03).

לפיכך, ספיגת פיזיולוגית במעי הגס של F-FDG עשויה לחזות את הסיכוי לתגובה מלאה לטיפול אימונותרפי בחולי מלנומה גרורתית.

מקור:

Boursi, Ben, Thomas J. Werner, Saeid Gholami, Ofer Margalit, Erez Baruch, Gal Markel, Yael Eshet et al. "Physiologic colonic fluorine-18-fluorodeoxyglucose uptake may predict response to immunotherapy in patients with metastatic melanoma." Melanoma research 29, no. 3 (2019): 318-321.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מלנומה,  מיקרוביוטה,  סרטן העור,  מעי גס,  FDG,  מיקרוביום,  אימונותרפיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו