אלרגיה לחתולים 29.04.2019

אלרגיה לחתולים: מתי יש צורך במבחן בתרסיס אפי?

עד כמה הכרחי תבחין במתן נזאלי באבחנת אלרגיה לחתולים?

על אף שתבחין סריטה עורי (SPT) הינו כלי אבחון אמין ל-perennial allergic rhinitis - PER לחולים אלרגיים לחתולים, הגודל המינימלי הנדרש של SPT הנדרש לצורך הבחנה בין רגישות לחתולים לבין אלרגיה אמיתית נשאר שנוי במחלוקת.

בדיקת בשימוש בתרסיס אפי cat nasal challenge test - cNCT יכולה להיחשב כגולד סטנדרט לאיתור אלרגיה אמיתית לחתולים. קבוצת מחקר מכווית פרסמה החודש מחקר שנועד להעריך את ההבדל בתדירות של cNCT חיובי בין בעלי חתולים לבין נבדקים שאינם בעלי חתולים. בנוסף, החוקרים בחנו את סף החיתוך לגודל התגובה העורית ב-SPT שמזוהה כחיובי גם ב-cNCT בקרב מטופלים עם PER המועמדים לטיפול אימונותרפי (AIT) עם  תמציות אלרגן חתול. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת המדעי International archives of allergy and immunology.

cNCT בצורה של תרסיס לאף ניתן ל-60 מטופלים מבוגרים עם PER, מתוכם 19 בעלי חתולים ול-41 שאינם בעלי חתולים אבל נמצאו חיוביים בבדיקות SPT לאלרגן של פרוות חתול (Diater, ספרד). מדדים סובייקטיביים (ניקוד סימפטומים נזאליים כוללים [TNSS]) ומדידות אובייקטיביות (זרימת שיא באף [PNIF]) וספירת אוזינופילים באף [Neo]) שימשו להערכת התגובה האפית.

החוקרים מדווחים שלא נמצאו הבדלים בגודל ה-SPT וה-cNCT בין שתי הקבוצות. SPT בקוטר > 6.5 מ"מ הגיע ב-71.11% רגישות ו-100% סגוליות לאחר בירור true positives שוודאו עם cNCT.

במטופלים מבוגרים עם PER, תדירות האלרגיה לחתולים היתה דומה בקרב בעלי חתולים אלו שאינם בעלי חתולים. SPT עם תוצאות בגודל ≥ 6.5 מ"מ יכול להיות שימושי באיתור אלרגיה אמיתית לחתולים מאחר והוא מאפשר להימנע מהזמן הרב, המשאבים ובזמינות המוגבלת של cNCT לצורך התחלת טיפול אימונתרפי לאלרגיה.

מקור:

Al-Ahmad, Mona, Edin Jusufovic, Nermina Arifhodzic, Jasmina Nurkic, and Abdul Latif Hanoun. "Sensitization to Cat: When Is Nasal Challenge Needed?." International archives of allergy and immunology (2019): 1-6.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אלרגיה,  חתולים,  תבחין עורי,  תרסיס אפי,  תבחין סריטה עורי,  cNCT,  PER,  SPT
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו