תיאור מקרה 11.04.2019

תיאור מקרה: נמק בסקרוטם ללא התקדמות לנמק פורנייה

נמק בסקרוטם ללא התייצגות של Fournier gangrene: מקרה נדיר של צעיר עם וסקוליטיס גנגרוטי

ניתוח (צילום: אילוסטרציה)
ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

וסקוליטיס נמקי של שק האשכים בצעירים היא התייצגות נדירה. קבוצת רופאים מבריטניה דיווחו בכתב העת המדעי BMJ Case reports על מה שלטענתם הוא המקרה הראשון מסוג זה בבריטניה.

גבר בן 18 התייצג במחלקה עם שלושה נגעים נמקיים בשק האשכים. החולה הציג מהלך מחלה טיפוסי. הוא סבל משלושה ימים רצופים של חום, פרינגיטיס משמעותי ולתרגיה. מקרים קודמים שדווחו בספרות הרפואית נוהלו בהצלחה בטיפול עם סטרואידים במתן סיסטמי ורידי.

במקרה זה, הרופאים החליטו לבצע הסרה והטריה כירורגית באזורים הנקרוטיים בכיסוי אנטיביוטי רחב. החולה הגיע להחלמה מלאה עם ריפוי פצעים מעולה וללא ראיות להישנות המחלה.

הרופאים סוקרים בתיאור המקרה המלא את חשיבות הזיהוי המוקדם של המחלה ודנים ביתרונות המשמעותיים של הניהול הכירורגי של המקרה בנוסף להפחתת התגובה הדלקתית.

בנוסף, הרופאים דנים בשאלה האם מחלה זו היא וריאציה של pyoderma gangrenosum או ישות נפרדת עצמה בתוך הקטגוריה של scrotal gangrene.

מקור:

Nettleton, Jeremy, Hugh Crawford-Smith, Anthony Adimonye, and Faith McMeekin. "Scrotal necrosis and no Fournier’s in sight: a rare case of juvenile gangrenous vasculitis." BMJ Case Reports CP 12, no. 2 (2019): e226530.

נושאים קשורים:  מחקרים,  תיאור מקרה,  זיהומים,  הפרעות בדרכי השתן ובאיברי המין,  ניתוח אורולוגי,  אורולוגיה,  וסקוליטיס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו