מחלות מין 12.08.2018

מחקר ישראלי: גברים המשלמים עבור מין בישראל והעברת STI/HIV

המחקר בחן את ההשערה כי גברים המשלמים עבור מין מעורבים בפעילויות מיניות מסוכנות הקשורות להעברת STI/HIV יותר מאשר גברים שאינם משלמים עבור מין

מחלות מין (אילוסטרציה)

מחקר ישראלי שבחן את המאפיינים של גברים הפונים למרפאה לאבחון וטיפול במחלות מין, מצא כי כרבע מהגברים שפנו למרפאה בתקופת המחקר צרכו שירותי מין בתשלום וכי גברים אלו נטו יותר להיות מבוגרים יותר, ילידי מדינות שאינן ישראל ולעסוק בהתנהגות מינית מסוכנת שמגבירה את הסיכון להעברת מחלות מין מדבקות.

לתעשיית המין תפקיד בהעברת נגיף הכשל החיסוני האנושי (human immunodeficiency virus - HIV) ומחלות זיהומיות אחרות המועברות במגע מיני (sexually transmitted infections - STI). גברים שמשלמים עבור מין עשויים להעביר STI/HIV לאוכלוסיות אחרות בסיכון נמוך. מטרת המחקר הנוכחי היה לבחון את ההשערה כי גברים המשלמים עבור מין מעורבים בפעילויות מיניות מסוכנות הקשורות להעברת STI/HIV יותר מאשר גברים שאינם משלמים עבור מין.

מחקר חתך זה כלל גברים הטרוסקסואלים שפקדו מרפאה לאבחון וטיפול במחלות מין בישראל בשנים 2003-2010. נתונים דמוגרפיים, קליניים, התנהגותיים ותוצאות מעבדה הושוו בין גברים שמשלמים ושאינם משלמים עבור מין, על מנת לזהות גורמי סיכון הקשורים להתנהגות מינים בסיכון גבוה ונטל STI.

מהביקורים הראשונים של 6,156 גברים הטרוסקסואלים שפנו למרפאה לאבחון וטיפול במחלות מין במהלך תקופת המחקר, 1,649 (26.7%) היו גברים המשלמים עבור מין. גברים אלו נטו להיות מבוגרים יותר, נשואים ולא ילידי ישראל, בהשוואה לגברים שאינם משלמים עבור מין.

גברים המשלמים עבור מין נטו יותר לעסוק בהתנהגויות מסוכנות הקשורות להעברת STI/HIV, כולל מספר גבוה יותר של שותפים למין במהלך החיים, שימוש בחומרים אסורים ואבחנות קודמות של STI. גורמים הקשורים לאבחנות STI בביקור העדכני כללו ארץ מולדת שאינה ישראל, הצגת תסמיני STI, דיווח על מספר גבוה יותר של שותפים למין ומפגשים מיניים עם שותפים שאינם ישראלים.

כ-25% מכלל הגברים שפנו למרפאה שילמו על שירותי מין. גברים אלו היו עם סבירות גבוהה יותר לעסוק בהתנהגויות מסוכנות הקשורות להעברת STI/HIV, בהשוואה לגברים שלא שילמו על שירותי מין. ממצאים אלו מדגישים את הצורך לבסס התערבויות עבור גברים המשלמים עבור מין, אשר ימשיכו לעודד את השימוש בקונדומים ויתייחסו לסכנות האפשריות הטמונות בהתנהגויות מיניות מסוכנות.

מקור: 

Isr J Health Policy Res. 2018 Jun 27;7(1):19. doi: 10.1186/s13584-018-0213-4. Heterosexual men who purchase sex and attended an STI clinic in Israel: characteristics and sexual behavior.

נושאים קשורים:  מחקרים,  גברים המשלמים עבור מין,  מרפאה לאבחון וטיפול במחלות מין,  התנהגות מינית מסוכנת,  מין בתשלום,  זנות,  HIV,  נגיף הכשל החיסוני האנושי,  מחלות מין,  STI,  STD,  עור ומין,  איידס
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
25.08.2018, 08:36

כפי שידוע בעולם המתוקן,הגישה הנכונה להפחתת מחלות מין
היא הסדרה של התחום ולא הפללה,
פיקוח רפואי ומיסוי של העוסקות בתחום
ההפללה עלולה לגרום לאפקט הפוך ,שכן פעילות תהיה מוסתרת יותר.
באקלים הפוליטי בישראל זה לא יקרה לצערנו.