פסוריאזיס 03.06.2018

פסוריאזיס במתבגרים קשורה להפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות

סקירת מאמר מתוך ה-Journal of Dermatology

צוות חוקרים מישראל ביקש לבדוק האם תחלואות נלוות אלו מתבטאות, בדומה לחולי פסוריאזיס מבוגרים, כבר בגיל הצעיר. מחקר חתך זה כלל למעלה מ-3,000 מתבגרים עם פסוריאזיס והתבסס על מאגר המידע הצבאי.

נמצא כי בקרב אלו עם חומרת פסוריאזיס בינונית ומעלה, בהשוואה למתבגרים ללא פסוריאזיס, ישנו סיכון מוגבר לחוות קשיי הסתגלות (7.5% לעומת 4.2%), חרדה (2.1% לעומת 0.8%), כאב ראש כרוני (8.1% לעומת 3.4%), לרבות מיגרנה בתדירות בינונית (למעלה מהתקף בחודש; 4.8% לעומת 1.6%). לעומת זאת, אלו עם פסוריאזיס קלה לא נמצאו בסיכון מוגבר לתחלואה כלשהי.

כאמור תחלואה נלוות נצפתה כבר בקרב מתבגרים עם פסוריאזיס. זו נצפתה אך ורק בקרב מתבגרים עם פסוריאזיס בחומרה בינונית ומעלה, ובהתאם מסקנת החוקרים הינה שיש מקום להעריך תחלואה נלוות ולשקול הערכה פסיכולוגית בעיקר בתת קבוצה זו. תימוכין להמלצתם הינו מאמר קודם שבוצע גם הוא בצה"ל בשנים דומות והראה כי נבדקים עם קשיי הסתגלות הינם בסיכון מוגבר לאובדנות. זו פחתה לאחר הטמעת תוכנית התערבותית.

מקור: 

Neuropsychiatric comorbidity among adolescents with psoriasis
Galili, et al British Journal of Dermatology, 178, 910–916, April 2018

נושאים קשורים:  פסוריאזיס,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו